Thursday 19 November 2015

ျမန္မာ့အာယုေဗၺဒ သိမ္ျဖဴေဆးသိပၸံဆရာေတာ္
ေရးသားေသာ " အုိမႈႏွင့္ဆုိင္ရာ ျပႆနာမ်ား "စာအုပ္ မွ

" ၀မ္းမီးႏွင့္ အခါးဆက္စပ္ပုံ "

၀မ္းမီးႏွင့္အခါးဆက္စပ္ပုံအေၾကာင္းကုိ အက်ဥ္းခ်ဳံး၍ ေဖာ္ျပလုိပါေသး သည္။
၀မ္းမီးဟုေခၚလုိက္ေသာ္လည္း စင္စစ္ "ဂဟဏီ"ေခၚေသာ ၀မ္းမီး ကုိ
ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ထုိ၀မ္းမီးသည္ ဘ၀၏ အစျဖစ္ေသာ ကမၼဇေတ ေဇာ၏
အဟုန္ျဖစ္ေပသည္။

ခ်က္၌တည္ေသာ ေလအဟုန္သည္ ၀မ္းမီး၏ ေတာက္ပ၊ ထက္ျမက္မႈကုိ
အေထာက္အကူေပး၏။ ၀မ္းမီးႏွင့္ေလသည္ အၿမဲ တမ္း မိတ္ေဆြျဖစ္၏။

"မီးေလာင္ရာေလပင့္ဟူေသာ စကားပုံအတုိင္း မီး ေတာက္ေလာင္ေအာင္ ျပဳလုပ္လုိလွ်င္ေလကုိအသုံးခ်ရမည္ ျဖစ္ေပသည္။

ထုိမီးႏွင့္ေလတုိ႔ သဟဇာတျဖစ္ၾကပုံကုိလည္း
"မီးႏွင့္ကားေလ၊ ေရႏွင့္ေျမ၊ မိတ္ေဆြေတာ္ၾက သဟာယ"ဟူေသာ
႐ုိးရာေဆာင္ပုဒ္ျဖင့္ ေဖာ္ျပေနေလသည္။

ပါဠိစာေပတုိ႔၌လည္း မီးႏွင့္ေလသည္ေပါ့ပါးေသာ လဟုဓာတ္၊ ေရႏွင့္ေျမ သည္
 ေအးေလးေသာ ဂ႐ုဓာတ္ျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပၾကကုန္၏။

မီးႏွင့္ေလ ဆက္သြယ္ေနပုံမွာ ေလာကမ်က္ျမင္အေနျဖင့္လည္း ေလမရွိ လွ်င္
မီးေသရ၏။
ေလလြန္လွ်င္လည္း မီးသည္ပ်က္စီးရေလသည္။ ထုိ၀မ္း မီးတြင္ရွိေသာ
မီးႏွင့္ေလတုိ႔သည္ကား မီး၏ေသသေဘာလကၡဏာႏွင့္ တူ ေသာေၾကာင့္
မီးဟုလည္းေကာင္း၊ ေလ၏သေဘာလကၡဏာႏွင့္တူေသာ ေၾကာင့္ ေလဟုလည္းေကာင္း ခဲြျခားေဖာ္ထုတ္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။

 ျပင္ပမွ မီးေလတုိ႔သည္ဥတုဇၾကာင့္ျဖစ္၏။

ခႏၶာကုိယ္ထဲ၌ရွိေသာ ေလသည္ ကား ကမၼဇကုိ
အေၾကာင္းခံၿပီး ေပၚေပါက္လာရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

 ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊
အာဟာရတုိ႔ကုိ အေျခခံေနေပသည္။ ထုိ၀မ္းမီးဟူေသာ ပါစက သည္းေျခသည္ က်န္ေနေသာ
သည္းေျခ ၅-မ်ဳိးတုိ႔ကုိ ေထာက္ကူ အက်ဳိးျပဳေပသည္။

ပင္မျဖစ္ေသာ၀မ္းမီးကုိ
ပါစကဂၢိဟု တစ္နည္းအားျဖင့္ ေခၚၿပီးလွ်င္ ထုိ၀မ္းမီး၏အရွိန္ျဖစ္ေသာ
ၾကြင္းေသာသည္းေျခ ၅-မ်ဳိးတုိ႔အား ဓာတြဂၢိဟု (၀ါ) ဓာတ္မီးဟုေခၚသည္။

ဓာတ္မီးသည္ ရသရည္အစရွိေသာ ဓာတ္တုိ႔တြင္ ဦးေဆာင္ပါ၀င္ေနေသာ အစိတ္အပုိင္း
မီးမ်ားျဖစ္သည္။ ထုိ ဓာတြဂၢိဟုေခၚေသာ ဓာတ္မီးတုိ႔ကုိလည္း
ေလဓာတ္သည္ေကာင္းစြာ ေစာင့္ ေရွာက္ေပးေလသည္။

ထုိမွ်မကေသး ၀မ္းမီးက
ခ်က္လုပ္ေသာဓာတ္တုိ႔ကုိ ေလဓာတ္က ေဆာင္ယူေပးရေလသည္။ ထုိဓာတ္တုိ႔ အဆင့္ဆင့္
ခ်က္လုပ္၊ ေၾကညက္ၿပီးေသာ ရသာရည္အာဟာရ အားလုံးတုိ႔ကုိလည္း အာေပါဓာတ္ က
ေပါင္းစည္းတည္ေဆာက္ေပးရန္အတြက္ ဆုိင္ရာဓာတ္တုိ႔ကုိ ဆုိင္ရာ
ေနရာတုိ႔သုိ႔ေရာက္ေအာင္ ေလဓာတ္က ပုိ႔ေဆာင္ေပးရေလသည္။

ထုိဓာတ္ ၇-ပါးတုိ႔
ခႏၶာကုိယ္ႀကီးတြင္ လုိအပ္သမွ်တုိ႔ကုိ တည္ေဆာက္ၿပီးေသာအခါ၌
က်န္ရွိေနေသးေသာ အညစ္အေၾကးမလတုိ႔ကုိ ခႏၶာကုိယ္အျပင္သုိ႔စြန္႔ထုတ္
ရန္အတြက္လည္း ေလသည္ အဓိကအက်ဆုံးျဖစ္ပါသည္။ ထုိေလသည္ က်င္ႀကီး၊ က်င္ငယ္၊
သုက္၊ ဥတုေသြး၊ ကုိယ္၀န္တုိ႔ကုိ ထုတ္ေဆာင္တတ္ ေလသည္။

ထုိ႔ျပင္
ေမြးညင္းတုိ႔မွ အျပင္သုိ႔ထြက္ေသာ ေခြၽးႏွင့္အခုိးတုိ႔ကုိ လည္း
အၿမဲထုတ္စြန္႔ေနရေလသည္။

ထုိေလသည္ သဘာ၀အစျဖစ္ေသာ ကမၼဇေတေဇာ စသည္မွ တစ္ၿပဳိင္ တည္း
စတင္ခဲ့ရေသာေလျဖစ္သည္။ ထုိကုိလည္း ကမၼဇေလဟုပင္ ေခၚဆုိ ေလသည္။

မေမြးဖြားမီ၌ ကမၼဇေလက ေထာက္ကူေပးသကဲ့သုိ႔ ေမြးဖြားၿပီး ေနာက္
ပါစကမီးကုိလည္း ဥတုဇ၀ါေယာ၊ အာဟာရဇ၀ါေယာ၊ စိတၱဇ ၀ါေယာတုိ႔က
ေထာက္ကူအားျဖည့္ေပးေနၾကေလသည္။

ထုိသို႔ ၀မ္းမီးကုိ
တည္ေဆာက္ေထာက္ကူေပးႏုိင္ေသာ ေလဓာတ္ကုိ ဥတုဇအေနျဖင့္ကား အသက္႐ွဴေသာေလမွ
ရရွိ၏။ စိတၱဇေလအေနျဖင့္ကား စိတ္၏လႈပ္ရွား တက္ ၾကြလန္းဆန္းမႈတုိ႔မွ
ရရွိၾက၏။

အာဟာရေလအတြက္ကား ခါးငန္ႏွစ္ပါး၊ ၀ါေယာထားဟူသည့္အတုိင္း ခါးငန္
ႏွစ္ပါးတုိ႔မွ ရရွိၾကေလသည္။ ထုိတြင္ အငန္သည္ အဖ်က္၀ါေယာကုိသာ
ျဖစ္ေစျပီး အျပစ္မ်ားေစတတ္ေသာေၾကာင့္ အဓိက က်ေသာ အာဟာရမွာ အခါးအာဟာရပင္ျဖစ္ေပသည္။

ထုိအခါးအာဟာရ တြင္ ပူခါး၊ ေအးခါး၊ မွ်တေသာအခါးဟု ၃-မ်ဳိးရွိၾကရာတြင္
မိမိ၏၀မ္းမီးသည္ ပူခါးႏွင့္မွသင့္မည္၊ မိမိ၏၀မ္းမီးသည္
ေအးခါးႏွင့္သင့္မည္၊ မိမိ၏၀မ္းမီးသည္ မွ်တေသာအခါးႏွင့္မွ သင့္မည္တုိ႔ကုိ
ႏႈိင္းခ်ိန္ေ၀ဖန္လ်က္ စားေသာက္သုံး ေဆာင္တတ္ရန္ လုိေပသည္။

၀မ္းမွာအခါးဟူသည့္အတုိင္း ၀မ္းမီးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳေသာ အခါးကုိ
စိစစ္ေ၀ဖန္ၿပီး မိမိႏွင့္ သင့္ေတာ္ရာကုိ စားေသာက္ျခင္းျဖင့္ ၀မ္းမီး သည္
အစဥ္သျဖင့္ အားရွိၿပီး ရသာရည္စေသာ ဓာတ္ ၈-ပါးတုိ႔ရွိေသာ ဓာတ္ မီးတုိ႔ကုိ
အစဥ္သျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္လ်က္ မလုိအပ္ေသာ အညစ္အေၾကး တုိ႔ကုိ အစဥ္သျဖင့္
စြန္႔ထုတ္လ်က္ သက္ရွည္က်န္းမာ၊ အုိမႈမွေ၀းကြာလ်က္ တည္ေနရမည္
ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္သေဘာဉာဏ္ပါပါျဖင့္  ေရးသားေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
I
အုိမႈအားနည္းမႈတုိ႔ကုိ ကုစားကာကြယ္ရန္အတြက္ အေျခအျမစ္ႏွင့္တကြ ခုိင္မာေသာ
ကုထုံးဥပေဒတုိ႔သည္ ျမန္မာ့႐ုိးရာတြင္ မ်ားစြာပင္ရွိၾကကုန္၏။

မိမိႏွင့္သင့္ေလ်ာ္ရာကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီးလွ်င္ စြဲၿမဲစားေသာက္ရန္သာ
လုိေပသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ အေျခအျမစ္ခုိင္မာလ်က္ ရွာေဖြရ၊
စုေဆာင္းေဖာ္စပ္စားေသာက္ ရလြယ္ကူေသာ ေဆးနည္းမ်ားကုိ ႀကဳိတင္ကာကြယ္
ေဘးမတြယ္ပုိင္း၌ ေရး သားေဖာ္ျပသြားပါမည္။ ဆုိလုိသည္မွာ
၀မ္းမီးႏွင့္ေလ်ာ္ကန္ၿပီး၊ ဓာတ္မီးႏွင့္ လည္း ေလ်ာ္ကန္ေစ၊
ေရာဂါတုိ႔ႏွင့္လည္းေလ်ာ္ကန္ေသာ ေဆး၀ါးဓာတ္စာ၊  အာဟာရတုိ႔ကုိ
ေရြးခ်ယ္စားေသာက္တတ္ရမည္ျဖစ္ေပသည္။

စားေသာက္ေသာ ေဆးသည္လည္း အစာသေဘာသုိ႔ ေရာက္လ်က္ ႐ုပ္ ခံဓာတ္ခံလည္း
ေလ်ာ္ညီရမည္ျဖစ္သည္။

ဤအခ်က္ ၃-ခ်က္သည္ အသက္ ရွည္ရာ အနာကင္းေ၀းေရးအတြက္
အေရးႀကီးဆုံးျဖစ္ေပသည္။

သုိ႔မဟုတ္က ေဆးနည္းၫႊန္ၾကားခ်က္ကုိသာၾကည့္၍
မိမိေရာဂါ၊ ႐ုပ္ခံ၊ ဓာတ္ခံႏွင့္ မတုိင္း တာႏုိင္ဘဲ
ေဆးနည္း၏အက်ဳိးေဖာ္ျပမႈကုိသာ အားကုိးသမႈျပဳလ်က္ သုံး ေဆာင္ၾကသျဖင့္
"ေပါ့ေစလုိ၍ ေၾကာင္႐ုပ္ထုိး၊ ေဆးအတြက္ပုိေလး"ဆုိေသာ
ျမန္မာစကားပုံကဲ့သုိ႔ လုိိရာအက်ဳိးမၿပီး၊ အခ်ည္းအႏွီးအလဟႆ အခ်ိန္ကုန္
လူပန္း ေရာဂါကြၽမ္းျဖစ္တတ္ၾကေလသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဆးနည္းတစ္ခု၏ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကုိ သုံးသပ္ၿပီး မိမိ ၀မ္းမီး၊
ဓာတ္မီး၊ ႐ုပ္ခံ၊ ဓာတ္ခံတုိ႔ႏွင့္ ေလ်ာ္ကန္မည္ျဖစ္ေသာ ေဆးကုိသာ
စြဲၿမဲလ်က္ ဇြဲနပဲျဖင့္ စားေသာက္သင့္ေပသည္။

 ျမန္မာ့႐ိုးရာ၌ "လမ္းဆုံးလွ်င္ ရြာေတြ႕မည္"ဟု စကားပုံရွိ၏။
 ေလွ်ာက္ေသာလမ္းသည္  လမ္းမွန္ျဖစ္ရန္သာ လုိေပသည္။
ယခုေဖာ္ျပလတၱံ႕ေသာ ေဆးနည္းတုိ႔သည္ နည္းမွန္လမ္းမွန္မ်ား သာ ျဖစ္ၾကကုန္၏။
 မိမိ၀မ္းမီးစသည္ႏွင့္ ေလ်ာ္ရာကုိသာ ေရြးခ်ယ္လ်က္ ဇြဲ ႏွင့္စားေသာက္ၾကရန္သာ
လုိေပသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ က်န္းမာသက္ရွည္ အေထြေထြေသာ အားတုိးေဆးတုိ႔ကုိ ေခတ္အလုိက္
စားေသာက္ၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရေပသည္။

တစ္ခုခု စြဲၿမဲစြာ
စားသုံးျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ တစ္ဦးဦးက ေကာင္းလွသည္ဟု ေဖာ္ျပလုိက္သည္ ႏွင့္
အားလုံးကလုိက္လုပ္ၾကျခင္းမ်ဳိးျဖစ္သည္။

သင့္ေလ်ာ္ရာေရြးၿပီး ဇြဲနပဲႏွင့္
စြဲၿမဲစြာ စားေသာက္ၾကျခင္း မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ လုိရာအက်ဳိးမၿပီးသူတုိ႔သာ
မ်ားလွေၾကာင္း ေတြ႕ရေပသသည္။

မူရင္း = page ၏ link.

https://m.facebook.com/theinphyufoundation/

No comments: