Wednesday 18 November 2015

ျမန္မာ့အာယုေဗၺဒ သိမ္ျဖဴေဆးသိပၸံဆရာေတာ္ 
ေရးသားေသာ " အုိမႈႏွင့္ဆုိင္ရာ ျပႆနာမ်ား "စာအုပ္ မွ

"              အမတ နာဠိေကရ
မအို၊ မနာ၊ မေသ အုန္းသီးအသက္ရွည္ေဆး "

အိုနာေသမႈ ေ၀းေအာင္ျပဳႏိုင္ရန္အတြက္ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္ေသာ ေဆးနည္းေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔ကို ေရးသားေဖာ္ေနရာ ယခုတစ္ဖန္ ျမန္မာ့႐ိုးရာတစ္ေလွ်ာက္လံုး တြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပဳခဲ့ၾကေသာ အိုမႈသက္သာ၊ နာမႈသက္သာေရးကို ျပင္ေစႏိုင္သည့္"အမတ နာဠိေကရ" ေခၚေသာ အုန္း သီးအသက္ရွည္ေဆးအေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပလိုပါေသးသည္။

ထူးျခားေသာေဆးအမည္

ထုိေဆး  "အမတ နာဠိေကရ"ဟူေသာအမည္သည္ ျမန္မာအမည္ မဟုတ္ပါ။ ပါဠိအမည္ျဖစ္သည္။ မူရင္း သိဟိုဠ္ဘာသာ"အမရိတာ နာဠိေကရ"မွ ပါဠိလို "အမတ နာဠိေကရ" ဟုေျပာင္းလဲေခၚေ၀ၚထားျခင္းျဖစ္ေပသည္။ အဓိပၸာယ္ကား၊ အမတ (ေသျခင္းကင္းေသာ (၀ါ) မေသေသာ (၀ါ) ေသမႈ မွ သက္သာေစႏိုင္ေသာ) နာဠိေကရ အုန္းသီးေဆးဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္။


ေဆး၏အက်ိဳးအာနိသင္

ေဆာင္ပုဒ္။။ "႐ုပ္သက္၊ နာမ္သက္၊ အေစာင့္ဖ်က္၊ သံုးခ်က္ေသၿပီမွတ္"
                          ဟုလည္းေကာင္း၊
                         "ပဋိသေႏၶ၊ အိုနာေသ၊ ေလးေထြဥသၼာအေျဖရွာဟူ၍
                            လည္းေကာင္း၊
                           "၀မ္းတစ္လံုးေကာင္း၊ ေခါင္းမခဲ"ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
  က်န္းမာမႈအသက္ရွည္မႈအေသသက္သာမႈတို႔အတြက္အေရးႀကီးသည့္အခ်က္တို႔ကို ျမန္မာ့႐ိုးရာ၌ ေရွ႕တန္းထား အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။

ဆိုလိုရင္းမွာ ေရာဂါျဖစ္သမွ်တု႔ိသည္ "ေရာဂါမူလံ အာဇိဏၰကံ" ေရာဂါဟူ သမွ်တို႔သည္ မေက်က်က္ေသာပ်က္စီးေဖာက္ျပန္ေသာ ၀မ္းမီးကို အေျခခံ၍ ျဖစ္ၾကရသည္ဟု ဆိုလိုရင္းျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ တစ္စံုတစ္ရာ အနာေရာဂါ တို႔ကို အျမစ္ျပတ္ကုသလိုလွ်င္ ထိုေရာဂါ၏ အစျဖစ္ေသာ ၀မ္းမီးကို အဓိက ထား၍ ကုသၾကရမည္ျဖစ္ေပသည္။

၀မ္းမီးဖ်က္ဆီးရာ၌ (၇)မ်ိဳးေသာ အေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးပံု(၅) မ်ိဳးအေနျဖင့္ ပ်က္စီးၾကရေလသည္။

၀မ္းမီးကို ပ်က္စီးေသာအေၾကာင္းရင္း မ်ားကား၊
(၁) ေလေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊
(၂) သည္းေျခေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
(၃)သလိပ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
(၄)ေလႏွင့္ သည္းေျခႏွစ္ခုယွဥ္တြြဲ အျပစ္ ျပဳေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊
(၅) ေလႏွင့္သည္းေျခ ယွဥ္တြဲအျပစ္ျပဳေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊
(၆) သည္းေျခႏွင့္သလိပ္ ယွဥ္တြဲ အျပစ္ျပဳေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ (၇)ေလသည္းေျခသလိပ္ သံုးမ်ဳိးစလံုး ယွဥ္တြဲအျပစ္ျပဳေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ျဖစ္ၾကရေလသည္။

၀မ္းမီးပ်က္စီးပံု (၅)မ်ိဳး

(၁)မႏၵ၀မ္းမီး၊ (၂)တိကၡ၀မ္းမီး၊ (၃)မႏၵ၀ိသမ၀မ္းမီး၊ (၄) တိကၡ၀ိသမ၀မ္း မီး၊ (၅) ဘသၼ၀မ္းမီးတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။

(၁) တိကၡ၀မ္းမီး
တိကၡ၀မ္းမီးသည္ သည္းေျခေဒါသ ေလာင္းကြၽမ္းအျပစ္ျပဳေသာ ေၾကာင့္ ပ်က္စီးေသာ ၀မ္းမီးျဖစ္၏။ ထုိတိကၶ၀မ္းမီးေၾကာင့္အစာအိမ္ေျခာက္ ျခင္း၊ အစာအိမ္ပူေလာင္ျခင္း၊ ေလခ်ဥ္မ်ားတက္ျခင္း၊ အစာအိမ္အခ်ဥ္ေပါက္ ျခင္း၊ အသည္း၊ အဆုတ္၊ ႏွလံုး၊ အသက္႐ွဴလမ္း စသည္မ်ား တင္းေရာင္ျခင္း၊ အသားအေရ ေျခာက္ေသြ႔က်ံဳလွီျခင္း၊ ဆံပင္ကြၽတ္ျခင္း၊ ဆံပင္ႀကမ္းျခင္း၊ လက္ဖ၀ါး လက္မ်ားပူျခင္း၊ ေျခဖ၀ါးပူျခင္း၊ အေၾကာမ်ား ေတာင့္တင္းျခင္း၊ ေခြၽးေျခာက္ အသားပူျခင္း၊ ၀မ္းလြန္ခ်ဳပ္ျခင္း၊ ပ်က္လိုလွ်င္လည္း၊ ပ်က္စီးျခင္းတို႔ျဖစ္တတ္သည္။ အထူးသျဖင့္ တိကၡ၀မ္းမီးရွိေသာသူ၏ က်င္ႀကီးသည္ ဆိတ္၏ က်င္ႀကီးကဲ့သို႔ ေျခာက္၍ မာေၾကာေနတတ္၏။ ရံခါတြင္ အူေျခာက္ ေနတတ္သည္။ ထိုေျခာက္ေသြ႔မာေၾကာေသာ ၀မ္းမီးစျမင္းတို႔ေၾကာင့္စအို ကြဲျခင္း၊ စအိုမွ ေသြးပါျခင္း၊ စသည္မ်ား ျဖစ္တတ္ၾကေလသည္။

(၂) မႏၵ၀မ္းမီး
မႏၵ၀မ္းမီးကား သလိပ္ဖြဲ႔စည္းမႈ လြန္ကဲေသာ ၀မ္းမီးျဖစ္သည္။စားသမွ်ေသာ အာဟာရတို႔သည္ ေကာင္းစြာေၾကညက္ျခင္းသို႔မေရာက္ဘဲ မေၾကညက္ေသာ အရိအရြဲ ၀မ္းအျဖစ္သို႔သာေရာက္ရေလသည္။ စားသမွ် အာဟာရသည္ ေသြးသားမျဖစ္ အဆီအညစ္အေၾကးႏွင့္ မေၾကညက္ေသာ က်င္ႀကီးတို႔ ျဖစ္ရေလသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ၀က္၊ ဘဲ၊ ကြၽဲတုိ႔၏ က်င္ႀကီး ကဲ့သို႔ ေပ်ာ့သြက္ၿပီး မေၾကမညက္ျဖစ္ၾကရေလသည္။ ထိုမႏၵ၀မ္းမီးပ်က္ေၾကာင့္ မီးယပ္၀မ္းပ်က္၊ဒူလာ၀မ္းပ်က္၊ သူငယ္နာ၀မ္းပ်က္ သက္ႀကီးဓာတ္မီးအားနည္း ၀မ္းပ်က္ သက္ႀကီး၀မ္းမလံု ၀မ္းပ်က္၊ စသည္မ်ားျဖစ္ၾကရေလသည္။ထို၀မ္း ပ်က္ေရာဂါတို႔သည္ ေျခေအး၀မ္းေရာင္ဆိုသည့္စကားပံုအတိုင္း ေျခမ်ားသည္ ေအးေနတတ္၏။ ႐ုပ္၀စိုေျပေနတတ္၏။ ၀က္သား၊ ဘဲသား၊ စသည္မ်ား အုန္း ႏို႔စသည္မ်ား စားမိသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ၀မ္းပ်က္ရတတ္ေလသည္။ အသား ေအးစက္ေနတတ္၏။၀မ္းအၿမဲလိုလို ေဖာေနတတ္၏။
၀မ္းပ်က္လ်င္လည္း မထိန္းႏိုင္မသိမ္းႏိုင္ ျဖစ္လာရတတ္၏။ နံနက္အိပ္ ယာထသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ တစ္စံုတစ္ရာ မည္သည့္ကိစၥမွမျပဳမီ ၀မ္းအရင္း သြားရ၏။ အခ်ဳိ႕ အေရးတႀကီး မႏိုင္မနင္းျဖစ္သည္အထိ ေတြ႕ရသည္။ အခ်ဳိ႕ အစာစားၿပီးသည္ႏွင့္ သို႔မဟုတ္ ၀မ္းထဲသို႔ အစာ၀င္သည္ႏွင့္ ၀မ္းပ်က္တတ္ေလ သည္။ ထိုသို႔ေသာ ၀မ္းပ်က္ျခင္းသည္ "မႏၵအဇိဏၰမ" ေၾကညက္ေသာ ၀မ္းပ်က္ ျဖစ္၏။ ထိုသို႔ပ်က္ရာ၌လည္း ၀က္၊ ဘဲတို႔၏ က်င္ႀကီးကဲ့သို႔ မေၾကမက်က္ ပြ ေရာင္းဖြယ္လ်က္ သက္ဆင္းပ်က္က်ရေလသည္။ ထိုသူမ်ဳိးကို ျမန္မာ့႐ိုးရာ၌ "သာလိကာ၀မ္း"ဟု ေခၚၾကသည္။

(၃) တိကၡ၀ိသမ၀မ္းမီး
တိကၡ၀ိသမ ၀မ္းမီးပ်က္သည္ကား သည္းေျခႏွင့္ ေလယွဥ္တြဲအျပစ္ ျပဳေသာ ၀မ္းပ်က္ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္၏။ ရံခါ ၀မ္းတြင္ အလြန္ခ်ဳပ္ေနတတ္၏။ သက္ လွ်င္လည္း နည္းနည္းႏွင့္ မၾကာမၾကာမေၾကညက္ေသာ၀မ္းမ်ား သက္ဆင္း တတ္၏။ ၀မ္းဗိုက္တစ္ေလွ်ာက္၌လည္း ရစ္နာတတ္၏။ ၀မ္းကိုက္ျခင္း၊ ေသြး ပါျခင္း၊ အစာအိမ္ အူသိမ္တို႔၌ ေရာင္ရမ္းျခင္း၊ အသည္း၊ အဆုတ္၊ ႏွလံုး၊ သရက္ ရြက္၊ အူေခြတို႔၌ထိုမေၾကညက္ေသာ ခ်ဳပ္ပ်က္၀မ္းမီးေၾကာင့္ တင္းျခင္း၊ ေရာင္ျခင္း၊ထိုးေအာင့္ျခင္းမ်ား ျဖစ္လာတတ္ေပသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ မေၾက ညက္ေသာ ၀မ္းမီး၏ အငုပ္အခိုးတို႔ကို တိကၡသည္းေျခဓါတ္က အထက္သို႔ ေဆာင္ယူသျဖင့္ မ်က္ႏွာတင္းျခင္း၊ ေလးျခင္း၊ ယားယံျခင္းတို႔ျဖစ္လာတတ္ေလ သည္။ ရံခါ၌လည္း ၀မ္းသည္ ၾကာရွည္ခ်ဳပ္ေနတတ္၏။ ပ်က္လွ်င္လည္း အ လြန္ပ်က္တတ္ေလသည္။

(၄) မႏၵ၀ိသမ ၀မ္းမီး
၎သည္ မေၾကညက္ေသာ၀မ္းမီႏွင့္ ေဖာက္ျပန္ေသာေလတို႔ ပူး ေပါင္း အျပစ္ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ ၀မ္းခ်ဳပ္လွ်င္ အလြန္ခ်ဳပ္ၿပီးေနာက္ မၾကာမီ မ်ားစြာ သက္ေလွ်ာတတ္ေလသည္။ အူသိမ္၊ အူမ၊အစာေဟာင္းအိမ္တစ္ေလွ်ာက္ ၌ အဓိကပ်က္စီးတတ္ေလသည္။ထိုမႏၵ၀ိသမ ၀မ္းမီးရွိေသာ သူတို႔သည္လည္း  ႐ုပ္၀စိုျပည္ေနတတ္၏။ ေသြးတြင္ အဆီကစီမ်ားေနတတ္၏။ လူသည္ တျဖည္း ျဖည္း၀လာတတ္သည္။ လူ၀သည္ႏွင့္အမွ် ႏွလံုးအားနည္း၊ ေသြးအားနည္း၊ ျဖစ္လာတတ္၏။ အျပစ္ျပဳေသာ ေလဓါတ္သည္ ပြားမ်ားလာၿပီးလ်င္ မ်ားစြာ ေဖာက္ျပန္ေသာေလေဒါသ၏ အျပစ္တို႔ကို ျပဳတတ္ၾကေလသည္။ ထိုမႏၵ၀ိ သမ ၀မ္းမီး၏အျပစ္ျပဳမႈေၾကာင့္ အူသိမ္၊အူမ၊ အစာေဟာင္းအိမ္တို႔၌ ထုိး ျခင္း၊ ေအာင့္ျခင္း၊ ပြကယ္ျခင္း၊ က်င္ႀကီးသြားရာ လမ္း၌ အနာတရျဖစ္ျခင္း၊ က်င္ႀကီး၌အဆီ၊ သလိပ္၊ စသည္မ်ား ၀မ္းေလမကြဲ ေလေရာ ၀မ္းပါ၊ ပါ၀င္ လာတတ္ျခင္းတုိ႔ ျဖစ္လာတတ္သည္။ ထို႔ထက္ဆိုးရြားေသာ "ဒုႏၵေမဒေရာဂါ "(ဒု-ပ်က္စီးေသာ၊ ေမဒ-အဆီတို႔သည္ အစာေဟာင္းအိမ္က်င္ႀကီးလမ္း တို႔မွ စုေအာင္းလ်က္ စအိုတစ္ေလွ်ာက္ သက္ဆင္းလာေသာ ေရာဂါမ်ား ျဖစ္လာ တတ္ၾကသည္။ ထုိပ်က္စီးေသာ အဆီအခြၽဲတို႔ႏွင့္အတူ ျပည္သလိပ္ပုပ္မ်ား လည္း ေရာေႏွာ သက္ဆင္းလာတတ္ၾကေလသည္။

(၅) ဘသၼ (ျပာ)၀မ္းမီး
၎၀မ္းမီးသည္ ပူေလာင္ေျခာက္ေသြ႔ၿပီး၊ စားသမွ်အစာတို႔သည္ ေသြးသားမျဖစ္အာဟာရဘ၀၌ပင္လွ်င္ ေလာင္ကြၽမ္းေျခာက္ေသြ႔ၿပီး ေပ်ာက္ ပ်က္သြားရျခင္းျဖစ္သည္။ ႐ုပ္လကၡဏာ ပိန္ခ်ဳံးေျခာက္ေသြ႕ၿပီးေနတတ္၏။ ကိုယ္သားကိုယ္ေရ လက္ဖ၀ါး၊ ေျဖ၀ါး၊ ေခါင္းကို အၿမဲပူေနတတ္၏။ ေခြၽးမ ထြက္၊ ေမာဟိုက္ပင္ပန္းေနတတ္၏။ ေသြးအား၊ အသားအားတို႔သည္ တစ ထက္တစ္စ ခန္းေျခာက္လာတတ္၏။
စားသမွ်အစာ ေလာင္ကြၽမ္းၿပီး အပူ၀မ္းေလွ်ာျခင္း၊ ၀မ္းကိုက္ေသြးပါျခင္း၊ ေသြးခ်ည္းသက္သက္ ဆင္းျခင္း၊ အစာသစ္အိမ္၊ အူသိမ္တစ္ေလွ်ာက္၌ ပူ ေလာင္ျခင္း၊ အနာတရျဖစ္ျခင္း၊ စသည္မ်ား ျဖစ္လာတတ္ၾကေလသည္။ ေနာင္အဆင့္ျမင့္လာေသာအခါ မစားရ မေနႏိုင္၊ရင္တြင္း၌ လြန္စြာပူေလာင္ ၏။ အလြန္ေၾကညက္လြန္ၿပီး၊ သက္ျခင္းျဖစ္တတ္သည္။

၀မ္းမီးပ်က္ (၅)မ်ဳိး ေၾကာင့္ျဖစ္ရေသာေရာဂါတို႔ကိုေရာဂါ၏ေရာက္ေၾကာင္းအလိုက္ ခံစား လ်က္၊ အလုိက္ ေရာက္ရာအလိုက္ အုပ္စု (၅)မ်ဳိးခြဲယူႏိုင္သည္-

(၁)ေရာဂါငယ္ကား   -အာဂႏၲဳက အာဟာရမွား၊ ဥတုမွား၊
ပူစပ္ခ်ဥ္တို႔ကို အစာမွားၿပီးျဖစ္တတ္၏။

(၂)ေရာဂါလတ္ကား  -မေၾကက်က္ေသာ အာဟာရတို႔ကိုစား
ေသာက္ျခင္း၊ အေၾကာ္အေလွာ္စေသာ ေျခာက္ကပ္ေသာ အာဟာရတို႔ကို စား
ေသာက္ျခင္းႏွင့္ ေအးျမစြတ္စိုေသာ  ဥတုႏွင့္ဆံုၿပီး အျပစ္ျပဳျခင္းျဖစ္၏။

(၃)ေရာဂါႀကီးကား    -ထိုပ်က္စီးေသာ ၀မ္းမီးသည္အာဟာရ
ကိုခ်က္လုပ္ရာ၌ မသန္႔ရွင္းေသာေသြးတို႔ကိုသာျဖစ္ေစၿပီး၊ ထုိေသြးကုိ အေျချပဳ
၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ၀မ္းမီးျဖစ္သည္။

(၄)ေရာဂါလြန္ကား     - ထုိပ်က္စီးေသာ၀မ္းမီးသည္ အစာသစ္
အူသိမ္တစ္ေလွ်ာက္၌ ျပင္းထန္စြာေဖာက္  ျပန္ပ်က္စီးလ်က္ ထို၀မ္းမီးကိုပင္လွ်င္
စြဲၿပီး၊ အျပစ္ျပဳေသာေရာဂါမ်ိဳးျဖစ္၏။

(၅)ေရာဂါဆံုးကား     -ထိုသို႔ ၀မ္းမီးကို အေျခဆိုက္ပ်က္စီးၿပီးေနာက္ ထိုမွတစ္ဆင့္
၀မ္းမီး၏အရွိန္ျဖစ္ေသာ ေရာဂါမ်ဳိးျဖစ္၏။ အသား ေပအး  စက္ေနျခင္း၊ ေခြၽးေစး၊
 ေခြၽးေအးမ်ား ထြက္ျခင္း၊ တစ္စံုတစ္ရာ မသိတံုးကဲ့သို႔ျဖစ္ေနျခင္းတို႔ကို ေတြ႔ရသည္။

ေရာဂါဆံုးအဆင့္သို႔ေရာက္ေသာအခါ၌ ခုခံအားလည္း ပ်က္စီးေနၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အခ်မ္းအပူ၊ ဥတုဒဏ္ကိုလည္း မခံႏိုင္ျဖစ္လာတတ္သည္။

တခ်ိဳ႕လည္း၊ နံနက္ ေခါင္းကိုက္၊ တခ်ဳိ႕ေနထြက္ေခါင္းကိုက္၊ တခ်ဳိ႕ ေန႔လယ္ ေခါင္းကိုက္၊ တခ်ိဳ႕လည္း ေခါင္းတစ္ျခမ္းကိုက္စသည္ျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္တတ္ ၾကကုန္၏။

ထိုထက္ အဆင့္ျမင့္ ပ်က္ေသာအခါ ၀မ္းခ်ဳပ္ရာမွပ်က္၊ ပ်က္ၿပီးသည့္ ေနာက္ ေဖာေရာင္တင္းျဖစ္လာတတ္ၾကကုန္၏။

အခ်ိဳ႕အေထြေထြေသာ ေရာဂါတို႔ျဖစ္ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ ေဖာေရာင္လာတတ္ကုန္၏။ အခ်ိဳ႕လည္း ၀မ္းပ်က္လာတတ္၏။

ထိုသို႔ေသာအျဖစ္မ်ဳိးကိုပထ၀ီပ်က္သည္ဟုလည္း ေကာင္း၊ ေရာဂါဆံုးအဆင့္သို႔ ေရာက္ၿပီဟုလည္းေကာင္း သတ္မွတ္ၾက  သည္။

 ထိုသို႔ျဖစ္လာျခင္းသည္၀မ္းမီး၏ စြမ္းရည္ျဖစ္ေသာ ေစာင့္ေရွာက္ မႈ ဓာတ္မီး၊ (ဥသၼာေတေဇာ) ပ်က္စီးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

 ေနာက္ဆံုး တြင္ အသားေအးစက္လာျခင္း၊ ေခြၽးေအး၊ ေခြၽးေစးမ်ားထြက္လာျခင္း၊ တစ္ကိုယ္လံုးညိဳညစ္မဲလ်က္၊ ႀသဇာဓာတ္ပ်က္ျခင္း၊ အခ်ဳိ႕ေနရာ၌ ျဖဴကြက္ေန ျခင္းတုိ႔ကို ေတြ႕ရသည္။
ထိုသို႔ျဖစ္လွ်င္ ေရာဂါအဆင့္ျမင့္ေနၿပီဟု မွတ္ယူရ သည္။

ထိုဆိုခဲ့ေသာအစံုစံုေသာေရာဂါ၊ အဆင့္ဆင့္ေသာေရာဂါတို႔သည္၀မ္းမီး ပ်က္ (၅)မ်ိဳးကို အေျခခံ၍ ျဖစ္လာရျခင္းျဖစ္သည္။
ထုိေရာဂါတို႔၏ မူလအရင္း အျမစ္မွာ၊ ၀မ္းမီးကို ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ရန္သာျဖစ္ေပသည္။

ထိုေရာဂါတို႔ ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ ၀မ္းမီးေကာင္း၏ လကၡဏာမ်ားကား -
အဆံုးငါးပါး၊ ပူသည္၊ ေအးသည္မရွိ  ၊ ေခြၽးေအးမထြက္၊
ႏွစ္ႀကိမ္စားလ်က္  တစ္ႀကိမ္၀မ္းသက္ သည္။ သက္ေသာ၀မ္းသည္လည္း သန္႔ရွင္း၏။ ေပက်ံျခင္း၊ ၀မ္းက်န္ေနျခင္း မရွိေခ်။
 ေခြၽးထြက္၏ ကိုယ္သားကိုယ္ေရ သန္႔ရွင္း၏။
 ေရေသာက္ေကာင္း၊ စားေကာင္း၊ အိပ္ေပ်ာ္၏။ ထို (၃)ခ်က္ကို သတိထားၿပီး စဥ္းစားရသည္။ ထို ဆိုခဲ့ေသာ လကၡဏာတို႔သည္ သမမွ်တေသာ ဝမ္းမီး လကၡဏာမ်ားျဖစ္ၾကေလသည္။

ထိုသို႔ ၀မ္းမီးပ်က္ (၅)မ်ိဳးမွ လြတ္ကင္းေစလ်က္ သမမွ်တေသာ ၀မ္းမီး ျဖစ္ရန္ အစဥ္တစိုက္ ျပဳအပ္ေသာ ေဆးသည္ "အမတနာဠိေကရ" ေခၚ အုန္း သီးအသက္ရွည္ေဆးပင္ျဖစ္သည္။

ေဆးနည္းေဖာ္စပ္ပံု

(၁)သစ္ဆိမ့္သီးအဆံ  ၁က်ပ္ ၄ပဲ
(၂)ၾကဇုသီး                     ၁က်ပ္ ၄ပဲ
(၃)ဆီးျဖဴသီးအသား    ၁က်ပ္ ၄ပဲ
(၄)ကံ့ေကာ္၀စၦံ               ၁က်ပ္ ၄ပဲ
(၅)ႏြားျမက္ရင္းေခါင္း ၁က်ပ္ ၄ပဲ
(၆)င႐ုတ္ေကာင္း          ၁က်ပ္ ၄ပဲ
(၇)လင္းေန                     ၁က်ပ္ ၄ပဲ
(၈)ဖာလာ                        ၁က်ပ္ ၄ပဲ
(၉)အိပ္ေမြ႕သီး               ၁က်ပ္ ၄ပဲ
(၁၀)ပိတ္ခ်င္းသီး           ၁က်ပ္ ၄ပဲ
(၁၁)ကန္႔ခ်ဳပ္နီ                                ၁၀ဲ
(၁၂)နံ႔သာနီ                                     ၁၀ဲ
(၁၃)ဆင္တံုးမႏြယ္                         ၁၀ဲ
(၁၄)ႏွမ္းဆီ                           ၂က်ပ္
(၁၅)ေထာပတ္                     ၂က်ပ္
(၁၆)ပ်ားရည္                         ၂က်ပ္
(၁၇)သၾကား                        ၂၅က်ပ္
(၁၈)ထန္းလ်က္                   ၁၀က်ပ္
(၁၉)အုန္းသီးတျခမ္း၏ႏို႔ရည္       ၂၀က်ပ္
(၂၀)အုန္းသီးတစ္ျခမ္း၏အဖတ္(ေလွာ္ထည့္)
(၂၁)အုန္းသီးတစ္လံုးရည္

ေဖာ္စပ္ပံု
(၁)အုန္းသီးကိုျခစ္ပါ။ ၿပီးလွ်င္ ထိုအုန္းရည္ျဖင့္ ႏို႔ညစ္ယူပါ။က်န္
ေသာအဖတ္ကို မီးကြၽမ္းေအာင္ေလွာ္ပါ။
(၂)အုန္းသီးေလွာ္ဖတ္ႏွင့္တကြ နံပါတ္ (၁)မွ (၁၄)အထိ ေဆးဖက္
မ်ားကို အမႈန္႔ႀကိတ္ပါ။


ေဆးခ်က္ပံုအဆင့္ဆင့္

သံဒယ္အိုးျဖင့္ ေထာပတ္ကို ဆီသတ္ပါ။
ဆီေသလွ်င္ ေအာက္သို႔ခ်ၿပီး ပ်ားရည္ထည့္ေမႊပါ။
 ၎တြင္ ႏွမ္းဆီသတ္ၿပီး ထည့္ပါ။
ထန္းလ်က္ကို ေၾက ေအာင္ႀကိတ္ၿပီး ထည့္ေမႊပါ။
၎ေနာက္ အုန္းႏို႔ကိုထည့္ေမႊပါ။
က်က္က်က္ ဆူေသာအခါ သၾကားကို ထည့္ေမႊပါ။
 ေၾကညက္ၿပီးမွ ေဆးမႈန္႔မ်ားကိုထည့္ ပါ။
 ၿပီးလွ်င္ မီးမွ်င္းမွ်င္းျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း လက္ေကာ္ရေအာင္ ဆီျပန္လာ ေအာင္ ခ်က္ပါ။

ထိုအခါ သံုးေဆာင္ရန္သင့္ေသာ " အမတ နာဠိေကရေဆးအျဖစ္သို႔ေရာက္ ရွိၿပီးျဖစ္သည္။

ထုိေဆးကို စားေသာက္ေသာအခါ၌ နံနက္ေစာေစာတြင္ ၈ပဲ သားခန္႔ (ကြမ္းသီးျခမ္း) ေရေႏြးႏွင့္ေသာက္ပါ။ ေဆးေသာက္ၿပီးသည့္ေနာက္ တြင္ အႏုပါနအေနျဖင့္ ေကာ္ဖီျဖစ္ေစ၊ႏြားႏို႔ျဖစ္ေစ၊ သားျပဳတ္ရည္ တစ္ခုခု ျဖစ္ေစ၊ ထမင္းရည္ျဖစ္ေစေသာက္ပါ။

ထုိေဆးကို စားေသာက္သံုးေဆာင္ျခင္းေၾကာင့္ အထက္၌ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ၀မ္းမီးပ်က္၊ (၅)မ်ိဳးမွ ကင္းလြတ္ၿပီး အထူးသျဖင့္ မႏၵ၀ိသမ ၀မ္းမီးတို႔မွ ကင္း လြတ္ၿပီး၊ သမေသာ ၀မ္းမီးကို ရရွိလ်က္ က်န္းမာျခင္းအသက္ရွည္ျခင္း အေသသက္သာျခင္း အက်ိဳးတို႔ကို ဧကန္ရရွိလာၾကမည္ျဖစ္ေပသည္။

နာတာရွည္စြဲဖ်ား၊ ငွက္ဖ်ား၊ အငုပ္၊ ၀မ္းကိုက္အငုပ္၊ ေသြးအား၊အသား အားနည္းသူတို႔အတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္သည္။

 ၀မ္းတစ္လံုးေကာင္း ေခါင္း မခဲဟူေသာ စကားပံုကို ထင္ရွားစြာ သ႐ုပ္ေဖာ္ေသာေဆးျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ က်န္းမာေရး၊ အသက္ရွည္ေရး၊ အေနသက္သာေရးတို႔အတြက္ လိုအပ္ေသာသူအေပါင္း လိုက္နာက်င့္သံုး လိုသူအေပါင္းတို႔အတြက္ က်န္း မာသက္ရွည္၊ အေသသက္သာမႈကို ေပးစြမ္းႏိုင္ေသာ "အမတနာဠိေကရ"
ေဆးနည္းကို ေရးသားေဖာ္ျပလိုပါသတည္း။

မူရင္း page ၏ link.

https://m.facebook.com/theinphyufoundation/

No comments: