Thursday 10 September 2015

 ေလ့လာျခင္း  

     အာယုေဗဒ ေဆးပညာကို အျပီးတိုင္ တက္ေျမာက္ လိုသူတို ့သည္ ဗယေဆးပစၥည္း မ်ားကို ျပရာျဖစ္သည့္
က်မ္းမ်ားစြာကို မ်ားစြာဖတ္ရွဳ ရေပမည္။ အေႀကာင္းမွာ
ထိုထို က်မ္းမ်ားမွ ေဆးဘက္တြင္ အသံုးျပဳသည့္နည္း
ရုကၡေဗဒ ဒဗ် ( သစ္ပင္အတတ္ႏွင့္ ၄င္း ျဖစ္ ဘယ ေဆး
ပစၥည္းမ်ား ) ပါဏေဗဒ ဒဗ် ( သတၱဝါ အတတ္ႏွင့္ ၄င္း
ျဖစ္ ဘယေဆး ပစၥည္းမ်ား) ဓါတုေဗဒ ဒဗ် ( ဓါတ္အ
တတ္ႏွင့္ ၄င္းျဖစ္ ဘယ ေဆးပစၥည္းမ်ား) စသည့္ေသာ
အေႀကာင္းမ်ားကို ျပဆိုေသာေႀကာင့္ျဖစ္သည္။
    အဆိုပါ ရုကၡေဗဒ ပညာ။ ပါဏေဗဒ ပညာ။
ဓါတုေဗဒ ပညာစသည့္ပဘာရပ္ မ်ားကို သိထားဖို ့
လိုအပ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ရုကၡေဗဒ ပညာကို အထူး
ကြ်မ္းက်င္ဖို ့လို သည္ သို ့မွသာ ေဆးဝါး ေဖၚစပ္ရာတြင္
ဘယ ေဆးပစၥည္း အမွန္ကို ရရိွ နိုင္ေပမည္။
( စကားခ်ပ္ အေနျဖင့္ မိမိသည္လည္း ပညာရွင္ မဟုတ္
ဘဲ စာဖတ္သူ သက္သက္ ျဖစ္သည္ကို ဦးစြာသိထားေပး
ပါရန္) ကမ႓ာေပၚတြင္ အဖိုးတန္ ပညာရပ္ တစ္ခု ျဖစ္
သည့္ ရုကၡေဗဒ ပညာရပ္သည္ စရက သုႆုတ စေသာ
အာယုေဗဒ က်မ္းမ်ားမွ ျမစ္ဖ်ား ခံခဲ႔သည္ ဆိုလ်ွင္ မွားအံ
မထင္ေပ။အေႀကာင္းမွာ ထို က်မ္းမ်ားမွ ရုကၡေဗဒ ႏွင့္
သက္ဆိုင္သည့္ ျပဆိုထားသည့္ အခ်က္မ်ားကို ေတြ႕
ရိွရေသာေႀကာင့္ပင္ဘျဖစ္သည္။ ဥ ပမာ (ကြ်ႏု္ပ္ မဖတ္
ရေသး) စရကသံဟိတ က်မ္းတြင္ ငုသီး၏ ပံုပန္းကိုျပဆို
ရာ၌ "အာရဂၢေဓာ ဒီဃ ဖေလာ" ငုသီးသည္ ရွည္ေသာ
အသီးမ်ိဳးျဖစ္သည္ကို ျပဆိုထားသည္။ထို မွ တစ္ပါး
စရက သံဟိတ က်မ္းတြင္ လက္ထုပ္ ပင္ကို အဖို အမ ခြဲ
ျပရာ၌ " ျဗဟတ ဖေလာ ေသတ ပုေပၹါ,သိနိဒၶပေတၱာ
ပုမာ ဘေဝ,သ်ာမာအာရုဏ ပုေပၹါထီဖလ ဝိေႏၱတထာ,
ဏွသိ" အႀကင္ လက္ထုပ္ပင္၏ အသီးသည္ ႀကီး၏
အပြင့္သည္ ျဖဴ၏ အရြက္သည္ေခ်ာ၏ ထို လက္ထုပ္ကို
အဖို ပင္ဟု မွတ္ပါ။ အႀကင္ လက္ထုပ္သီးသည္ညိဳ၏
အပြင့္သည္ အရုဏ္ ေရာင္ ရိွသည္ အသီးႏွင့္ အညာတို ့
သည္ငယ္သည္။ ထို လက္ထုပ္ ကို အမ ဟု မွတ္ပါ။
ထိုကဲ႕သို ့သစ္ပင္မ်ားကို ယခုေခတ္သစ္ ရုကၡေဗဒ က်မ္း
မ်ားကဲ႕သို ့အဖို အမ ခြဲးျခားထားသည္ကို ေတြရသည္။
ထို ့အျပင္ "ရတၱိ ံ ရုကၡာ မလာနိ ဒုရေတာ ပရိဝေဇၨေယ"
သစ္ပင္တို ့သည္ ည အခါ ၌ မလ တို ့ကို အေဝးသို ့
စြန္ ့ပစ္ကုန္၏ ဟု ဆိုထားျပန္သည္။ထို စကားသည္
ယခုေခတ္ သိပၸံ ဆရာတို ့၏ အယူ အဆ အားျဖင့္ သစ္ပင္ မ်ားသည္ ေန ့အခါတြင္ ေလတြင္ပါေသာ အာဟာရ ကိုစုပ္ယူျပီး  သႀကားဓါတ္ စသည့္ အသံုးဝင္
သည့္ပစၥည္းမ်ားကို ျပဳျပင္ ဖန္တီးသည္။ ည အခါတြင္  အညစ္ အေႀကးမ်ားကို စြန္ ့လြတ္ပစ္၏ဟု အဆို ရိွေလ
သည္။ထို ့ေႀကာင့္ ရုကၡေဗဒ ပညာရပ္သည္ ထိုထို က်မ္း
မ်ားမွ အေျချပဳေပါက္ဖြားလာသည္မွာ ထင္ရွားလွေပ
သည္။ အာယုေဗဒ ေဆးပညာရပ္ ျဖင့္ အံဝင္ဂြင္က် ျဖစ္
သည့္ ရုကၡေဗဒ ပညာကိုလည္း ေလ့လာသင္ႀကားနိုင္
ေစရန္ အတြက္ စသည့္စသည့္ ေသာ အေႀကာင္းအရာ
မ်ားကို သိရိွထားဖို ့ရန္ ကြ်ႏု္မွ စာပါ အတိုင္း ေစတနာ
အရင္းခံ၍ ေဖၚျပလိုက္ပါသည္။
  သစ္ပင္တို ့သည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အေထြေထြ ရိွ၏ သို ့ရာတြင္
အမွတ္ရလြယ္ေအာင္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ ၂ မ်ိဳးဟု
သတ္မွတ္ရေပမည္။ အပင္ႀကီးမ်ိဳးႏွင့္ အပင္ငယ္မ်ိဳး။
အပင္ႀကီးမ်ားအေနျဖင့္အပင္ႀကီးျပီး ေပ ၂၀ ျမင့္ကာ
ေအာက္ေျခပင္စည္ တစ္မ်ိဳးတည္း ရိွေသာ အပင္မ်ိဳး။
ထိုမွ ပင္လတ္အေနျဖင့္ ပင္ႀကီးမ်ိဳးထက္ငယ္၍ ခ်ံဳမ်ိဳး
ထက္ျမင့္ျပီ လ်ွင္ အသားရိွေသာ အပင္မ်ိဳး။ ခ်ဳံမ်ိဳး
တစ္မ်ိဳးတည္း တူညီေသာအျမစ္မွ အကိုင္းအခက္မ်ားစြာ
ထြက္ေသာ အသားရိွေသာ အပင္မ်ိဳး။ ပင္ႏုပင္ေပ်ာ့ မ်ိဳး
ေျမႀကီး အေပၚထက္၌ အသားမရိွေသာ အပင္မ်ိဳး။
ႏြယ္ပင္မ်ိဳး အသားမရိွ တြားသြားတတ္ေသာ အပင္မ်ိဳး။
ျမက္မ်ိဳး အရြက္ႀကမ္းျခင္း အလ်ားရွည္တတ္ျခင္း တတ္ျခင္း ပင္စည္ ျပြန္ပံု ေနျခင္း ရိွေသာ အပင္မ်ိဳး
ဝါး ႀကံ စားႀကက္ပင္မ်ား ေကာင္ပင္မ်ိဳး စသည္တို ့ပါဝင္
ကာ ၆ မ်္ဳး ခန္ ့ကြဲျပီး ထိုမွ အပြင့္ မပြင့္ေသာ အပင္မ်ိဳး
အပြင့္ပြင့္ေသာအပင္မ်ိဳး ၂ မ်ိဳးကြဲကာ ထို မွ အပြင္႔မပြင့္
ေသာ အပင္မ်ိဳး အေနျဖင့္ အျမစ္အရြက္ ပင္စည္ကင္း
ေသာအပင္မ်ိဳး။ အျမစ္ အရြက္ ပင္စည္ရိွေသာ အပင္မ်ိဳး
ဟု ၂ မ်ိဳး ကြဲျပန္သည္။ထိုမွ ထင္ရွားေသာ အျမစ္ အရြက္
ပက္စည္ကင္းေသာ အပင္မ်ိဳးအားျဖင့္ ေမွာ္မ်ိဳး မွဳိမ်ိဳး
သစ္ကပ္ေမွာ္မ်ိဳး စသည့္ျဖင့္ ၃ မ်ိဳးရိွျပန္သည္။
အပြင့္ ရိွေသာ အပင္မ်ိဳးသည္လည္း အသီးတြင္ အေစ့
ပိတ္၍ မပါရိွေသာ အပင္မ်ိဳး အသီးတြင္ အေစ့ ပါရိွေသာ
အပင္မ်ိဳးအားျဖင့္ ၂ မ်ိဳးထပ္ကြဲျပန္သည္။ စသည္တို ့
အေႀကာင္းမ်ားကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ မွတ္သားအပ္
သည္။အက်ယ္အားျဖင့္ အလို ရိွပါက ရုကၡေဗဒ က်မ္းမ်ား
အား ႀကည့္ရွဳရန္ ဆရာေတာ္မွ ေရးသားထားပါသည္။
သစ္ပင္မ်ား၌ မသိမျဖစ္ေသာ အရာမ်ား အေနျဖင့္
အရြက္ ပံုပန္း။ ပင္စည္ ပံုပန္း။ အေခါက္ပံုပန္း။ အပြင့္ပံုပန္း။ အသီးပံုပန္း။ အေစ့ပံုပန္း။ အျမစ္ပံုပန္း။
စသည္အားျဖင့္ ၇ မ်ိဳး ရိွေလသည္။ ကမ႓ာေပၚတြင္ သစ္ပင္ မ်ားမည္မ်ွမ်ားေစကာမူ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ အေနျဖင့္
သစ္ရြက္ပံုပန္းကို ေအာက္ပါ အတိုင္း ၁၅ မ်ိဳး သာရိွသည္
ကို ျပဆို ထားသည္။
-ေရခါကာရ ( Kinear) ႀကိဳးျပားေသးပံု။
ထို အရြက္သည္ ရွည္၍ က်ဥ္းသည္။ဥပမာ ျမက္ပင္
-သလႅာကာရ (Lanceolate) လွံစြပ္ပံု။
လွံစြပ္ကဲဲသို ့အခ်င္းအရာရိွေသာ အရြက္ကို ေခၚသည္။
ဥပမာ ဝါး ရြက္
-ေဂါလာကာရ (Rotund) စံေကာပံု။
အရြက္၏ အနားသတ္လတို ့သည္ ဝိုင္း၍ စံေကာကဲ႕သို ့
ပံုရိွေသာ အရြက္ကို စံေကာပံု အရြက္မ်ိဳး ဥပမာ
ႀကာရြက္ ကဲ႕သို ့
-ဥပဏၭကာရ ( Euipatical or Ovald) ငွက္ေျပာဖူးပံု။ ငွက္ေျပားဖူးကဲ႕သို ့အခ်င္းအရာရိွာေသာ
အပင္ကို ဆိုလို သည္။
-အဏၭကာရ (Ovata) ဥပံုးသဏၭန္။
 ဥပံု ရိွေသာ အရြက္ကို ဥဖ်ားသြယ္ပံု
ရိွေသာ အရြက္ ဟုေခၚသည္။ဥပမာ ေညာင္ႀကပ္ရြက္။
-သုဝါကာရ ( Slathulate )ေယာက္ခ်ိဳပံု အရြက္။
ေယာက္ခ်ိဳကဲ႕သို ့ပံုရိွေသာ အရြက္
-တိရိယကပတၱ( Obligue ) ရြက္ေစာင္း။
အရြက္သည္ တည့္မေန အဖ်ားမွ ေစာင္း ေနျခင္းကို
ရြက္ေစာင္း ဟုေခၚသည္။ဥပမာ တမာရြက္
-ဟဒယကာရ (Condate ) နွလံုးပံုအရြက္။
ႈ ဥပမာ ကြမ္းရြက္
-ဝကၠကာရ (Reni form) ေက်ာက္ကပ္ပံု အရြက္။
 ေက်ာက္ကပ္ ပံုႏွင့္တူေသာ အရြက္။
-ဝါဏာကာရ (Sagittate) ျမွားဦးပံု အရြက္။
 ျမွားကဲ႕သို ့အခ်င္းအရာရိွေသာ အရြက္။
-ကုႏၷကာရ ( Hostate) လွံသြားပံု။
 လွံသြားပံု ရိွေသာ အရြက္။
-ဝီဏာကာရ  (Lyrate) တေရာပံု။
 တေရာ ပံု ရိွေနေသာအရြက္။
-သုစိအာကာရ (Acieular) အပ္သြားပံု။
 အပ္၏ ပံုႏွင့္တူေသာ အရြက္။
-ဖါနာကာရ (Cuneate) သပ္ပံု အရြက္
 သပ္ ၏ ပံု ႏွင့္တူေသာ အရြက္
-ဒီဃဝိတၱာကာရ (Oblong) ငွက္ေတာင္ပံု
 ရွည္လ်ားလံုးဝန္းေသာ ငွက္ေတာင္ ပံုကဲ႕သို ့ရိွေသာအရြက္ စသည္ျဖင့္ ၁၅ မ်ိဳးရိွသည္ကို ျပဆိုထား
ေပသည္။
                       ေစတနာျဖင့္-ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။
ကိုးကား။    ။  ရွင္နာဂသိန္ အေျချပဳေဆးအဘိဓါန္မွ
ဖတ္မိသမ်ွျပန္လည္ေဖၚျပပါသည္။ စာထဲပါေသာ က်မ္း
ႀကီးမ်ားအား မိမိ မဖတ္ဖူးေႀကာင္း ဝန္ခံပါသည္။

            

No comments: